assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Friday, July 22, 2011

soalan yang tiada jawapan lagi buat masa sekarang

assalamualaikum....
hai.. salam jumaat kepada suma yang tiba2 tersinggah dekat blog sememeh ni yer...
sgt2 terharu sbb ada jugak org nak jengok kat blog ni kan.. walopon hanya sebelah kaki je yang mampu korang singgah.. aku tetap terharu...

berbalik kepada tajuk entry....hahaha.. soalan apa eh yang kalau umor2 duaploh an ni ramai yang akan tanya... femes betul la soalan mcm ni kalau umor kita meningkat naik konon2 dah dewasa.. korang tahu x soalan apa??
jeng jeng jeng.... 

versi 1 : eh, si polan bla bla bla dah nak tunang la.. same je kan umor korang... ko bila lagi??? *motif tanya soalan kat aku mcm 2....

versi 2 : sekarang ni ramai yang kawen muda2... hg xnak kawen ka??? * ni lagi 1 motif soalan yang x diketahui...


adooiii.. muka aku ni ada mcm2 org yang perlu tunang or kawen ka??? for me, awal lagi kot kalau nak fikir pasal kawen @ tunang ect dengan keadaan aku mcm skng ni... mmg la dorang akan cakap ala.. kalau dah ada bf 2 cepat2kan jela... nak tunggu apa lg?? hello... jgn ingat nak bina masjid tu senang... bagi aku yang perempuan ni susah kot.. nak kena betul2 prepare mental n fizikal, rohani n jazmani untuk menjadi seorang isteri ni... nak jadi isteri mmg senang kot bagi org yang fikir jadi isteri just kena masak, basuh baju, kemas umah, bla bla bla..tp bagi aku nak jadi isteri solehah kepada suami bukan senang.blom cukup ilmu didada kot. lepas dah jadi isteri nt mesti kena kadi ibu pulak kepada anak2... so, dah bersedia ka??? 

OMG.... Seriously aku memang tak suka gila kalau org kata jangan la cakap xnak kawen, nt tgk2 dia yang kawen dulu.. yela.. kalau dah jodoh aku nak kena kawen awal xkan aku nak kata.. stop!! aku xnak kawen lagi... xboleh la macam tu kan. aku kena terima la kalau jodoh aku awal.. tp skng masalahnya aku mmg xsedia nak tunang, nak kawen , nak beranak..  haha.. aku baru nak masuk twenty-satu la... still young kot aku rasa kalau nak jawab soalan2 mcm 2.. hik hik hik...tgk la tiga empat tahun lagi.. insyaallah aku boleh jawab soalan2 cepumas tu... " Insyaallah, coming soon...." 

lagi 1, benda yang perlu fikir kalau nak kahwin ni ialah bajet.. Ingat majlis semua tu murah?? boleh bayar guna daun kering kat tepi jalan??? mmg tak la akn.. so, kena la kumpul2 duit bagi cukup2 baru boleh cita pasal semua nih. kita mst nak nak pakai baju cantik2, nak bg orang makan lauk sedap2.. nak pelamin mcm puteri, nak kek 12 tingkat, hantaran  vogue-vogue...nak kawen seumur hidup sekali je kan... so kena la buat preparation yang hebat.. aaaa semua 2 guna duit taw.. lain la kalau ada org nak sponsor.. hahahah....nak semua cun cun duit pon kena la cun jugak....kan? so... sabar ea.... mari kita menabung dari sekarang.... *nota kaki untuk perenggan ni ialah menabung.

seterusnya, kita kalau pikir pasal kawn kita kena pikir kita akn hidup dengan seorang lelaki yang akan menjadi suami kita.mesti nak hidup bersama hingga akhir hayat kan, so... kawen ni bukan beda yang boleh buat main.sebelum kawen kena la taw hati budi dia.. takut nanti sebelum kawen perangai mcm malaikat, selepas kahwin perangai kalah hantu.. ha. mcm mana 2??? hehehe.. mintak simpang la kan...dia pon mesti nak taw hati budi bakal isteri dia.so, xpayah la nak gelojoh2.. pelan2.. sabar.... bincang elok2..kenal hati budi pekerti kedua duanya betul2....dah kenal betul2 baru la decide nak kawen...ehemmm.. dah mcm pakaar motivasi pulak kan..ecececeec...

bagi aku la kan.. the main thing yang paling penting ialah lelaki tu baik budi pekerti, sejuk mata memandang n yang paling paling penting bakal suami aku nanti ialah seorang suami yang boleh menjadi imam untuk aku n untuk bakal anak2 kami.. teheee. *gatai.. pas tu bila time solat ja kalau dia ada kat umah dia akan ajak aku n anak2 solat berjemaah sesama..pagi2 dia kejut aku smayang subuh....pas 2 malam jumaat sama2 bekumpul baca yassin... heee .. sweet kan >_<

lepas tu kan tgk tv sama2.. masak sama2....kiranya semua benda buat sama2 lah bukan yang suka tinggal aku wat keja sorang2...baru la best mcm tu.. pas 2 kan bila dia nak g mana2 dia kan bwk aku sama.. haha.. aku kan suka jalan2 ni...maksud aku, dia xkan tinggalkan isteri dia sorang2 kat umah..hihihihi...*jiwang pulak kan.. urm.... ada aku kesah?

ok.. aim aku, aku nak tamatkan zaman bujang aku dlm lingkungan time 2013-2015... kiranya umor aku time 2 dh 23- 25 tahun la..kira dah matang sikit kot dari sekarang ni...time 2 aku dah keja lebih 2 tahun n aku dah ada aset aku sendiri.. umah banggelo, kereta, duit simpanan untuk hari tua....fuiiyoooo...angan2... hahaha.. tp apa2 pon kita ni manusia kena ingat yang kita hanya mampu merancang, Allah yang akan menentukan segalanya...

so, kepada kekawan.. xsalah kan kalau kita merancang... hihihi.. mungkin impian akan jadi kenyataan.. sma2 la kita berdoa k..aminnn....

and untuk bakal putera hidup saya, sila catit nota2 penting kat atas tu yer.... hihihi.....


P/S 1 : Doakan jodoh aku n SZ kuat and berkekalan, insyaallah..

psssttt.. entry kali ni mcm nth... xtahu nak cakap...


p/s 2: besok nak balik penang, nak manja2 ngan mak..nak g amik sijil kat skowl,nak jumpa anim...nak p appintment braces..nak uruskan surat2 penempatan...semua 2 nak kena buat dlm masa 2 hari...doakan perjalanan aku selamat pergi dan selamat kembali yer kawan2.. love u...

terima kasih sebab sudi membaca... 

daaaa. wassalam....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...