assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Friday, December 31, 2010

bye2 2010.. welcome 2011

Selamat tinggal 2010...

cakap pasal 2010 ni kan...sbnrnya aku xtertunai pon lg azam 2010.. alamak.. dah nak masuk 2011.. korang dah tunaikan ke semua azam yg dirancang awal tahun dlu??? hahaha.... xpayah la cita2 balik pasal lepas2..haha... keciwa coz byk yg xtertunai lg..

2010 dalam kenangan


 


skng kita ckp selamat datang 2011





 tutup buku lama,buka buku baru... hehehe...


“Kita tak ada hak untuk tentukan REZEKI kita,kerana ia hak ALLAH.Tetapi kita ada hak untuk tentukan USAHA kita untuk mencapai rezeki yang diimpi”

tahun 2011 ni musti ada matlamat kan?? hahaha... 
aku pon ada matlamat gak.. bayak jugak la matlamat aku ni.. hahah... mudah2 an dapatla dilaksanakan... amiinnn....

Matlamat aku untuk tahun 2011 yg gemilang ni ialah...

1)  perbanyakkan solat,solat hajat,solat sunat n kalau boleh xnak tinggal solat.nak baca Al-Quran sekerap mungkin..... dekatkan diri dengan ALLAH 4 sure...

2) nak jadik anak yg solehah kpd ibu bapaku tercayang... xmau dah bg mak abahku sedih.. nak hepi je kan.. nak jadi anak yang dapat membahagiakan mak abah... 
mak abah.. i sayang u!!!!



3)Time to save more $$$$$... kna jimat la sikit kan... org kata sikit2 lama2 jadi bukit..almaklum la.. dah semakin dewasa.. haha... nak kena pk ms depan.. ish3.. xleh nak harap kat mummy daddy jer...bila dah banyak duit mcm2 boleh buat,, nak beli kereta, nak beli rumah, nakHP nak ni nak 2... las2 habis jugak la duit yg aku nak simpan ni.. aiiiyooo... xpa.. semangat!!!



4) Must go on holidays.. haaa... mcm mana 2... yg atas nak save money.. yg bawah nk p holiday.. aiyaaa.... xpa.. dgn pemberitahuan ni aku haram ramai la manusia d luar sana yang akan ajak aku g holiday..jgn lupa roger2 aku kat siki kalau korang nak g holiday.. Yeeehaaa~


5) Stay healthy.. sapa yg nak sakit kan... ish3... haha... aku nak tingkatkan taraf kesihatan aku.. ceeewaahh.. hahaha... kalau aku sakit nt sapa nak jaga aku kan...aku ja syk jaga orang, hahah.. poyos benor..


6) try to cook more meals.. almaklumla, aku ni bukan xpandai masak.. tapi cuma takut apa yang aku masak nt x dapat menarik cita rasa org.. hahaha.. so, pasni matlamat aku nak masak macam2 jenis makanan yg sedap2.. xkisah la tgk buku resepi o tgk internet bagai... haha... dan mudah2an pas nia ku xakn msk menu yg sama ja mcm sblm2 ni cth sup sayur, sardin, kubis grg n seangkatan dgnnya.. peace!!!


7) aku nak hepi besama si dia.. ahaha (SZ!!! i lap u).. moga2 hubungan aku n dia kekal la kan... amin.. aku  harap sgt2 jika benar jodoh aku dgn dia, Allah dekatkan hati aku dgn hati dia dan jika dia bukan untuk aku Allah tabahkanlah hati aku untuk tempuh segala dugaan ni dgn redha.. amin.. you're mine,i'm yours!!!!



8) xmau membazir.. xmau boros.. aku ni sgt boros.., pntang kuar mst ada ja bnda nak beli.. baju la,kasut la.. itu la ini la..tp guna kejap ja,.. las2 berabuk ja dlm almari.. ish, sgt hodos perangaiku ini.. :) haha.. ada aku kesah...


9) nak stdy la... ni wajib!!!.. haha.. dah thn2 akhir ni kan.. nak la dapat result gempak sikit.. nak kasi gegar.. haha.. mudah2an xda la anasir2 jahat yng halang aku nak buka buku... hahaha...


10) as usual.. aku nak mkn.. nak mkn byk2.. nak tmbah berat badan.. nak mkn  n try mkn benda yg aku xpenah mkn.. ahahahhaaa... tp halal la.. eeee...sedapnya.... makan makan makan...lepas makan kita tidoq... kompon buncit... hahaha



-
-
-
-
-
-
-

haa.. aku dah senaraikan matlamat a.k.a. azam aku untuk tahun 2011.. 10 lg.. kalau leh, byk lagi aku nak senaraikan.. tp nt tkt org ckp aku ni tamak lak kan... harap kesemua 10 2 aku dapat capai tahun 2011 ni..haaa,korang pulak mcm mn??? dah fikir ke?? jom la kita berubah ke arah yng lebih baik ye untuk tahun 2011 ni..
mudah2an hidup kita diredhai dan diberkati Allah.. amiinn..


last but not least aku nak ucak selamat tahun baru 2011...






ni aku bagi bunga api untuk sapa2 yg xdapat smbunt new year kat padang kota ka kat dataran ka..yg just sambut kat umah.. dun sedih2...  
booommm!!!! kebabom!!!!
booommm( bunyi ala2 bunga api kat dataran merdeka)!!!



p/s: selamat tahun baru 
iklas from me.. 
hehe
haha
huhu

1 comments:

arora said...

nice blog..keep in touch by being my follower too..tmbh kenalan..welcome blogger.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...