assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Wednesday, February 02, 2011

=,=

salam..

boleh pulak letak pic aku mula2 kan.. motip???? huhuhu...

first skali tq coz sudi jejak kat blog aku yg mungkin boring ni... ahaha... hari ni xda apa nak cita.. just nak g tw yg  sejak 3 hari kat umah ni aku xsentuh lg pon buku.. ahaaaa.... gila lupa daratan aku nih... nak kata homework byk.. xjugak... rasanya ada 1 lect ja kot yg bagi homework.. alhamdulillah... ahaha... 2 pon malas nak wat.. mcm mana ni...... help me!!!! help me!!! walopon xdak byk homewok tp kna gak la study.. depa bagi cuti lama2 bukan suh aku on9 24 jam... depa suh aku stdy.. tp aku ni ,mls betoi nak stdy... midterm exm 22/2/2011 ni... sat ja lagi.. pejam celik pejam celik tup2 dah sampai.. tp aku??? dok mcm 2 ja... hadoooiii...


Ya Allah, kau rajinkanlah hambamu ini.. amin...


aha... sem 5 ni aku n kengkawan aku kena amik 5 subj.. wajib OK!!!
ingt senang ka nak jadik nurse pon.. nak kena blajaq bagai... mcm2.. adooiii... haish.. xleh mengeluh....xleh xleh xleh...

subject2 yg perlu aku amik sem ni :

1) care of pediatric client
- subject ni megisahkan tentang penjagaan ke atas budak2 kecik.. haha... betoi x eh?? haha.. betoi2.. lebih kurang cam 2 la... sbjct ni best.. msk cls komfom kena tnya soalan,, so, preparation sblm msk kelas 2 penting... hahaha....baca la apa yang patut yer... asalkan ada ilmu di dada :))

2) Care of aged client
- haaa... yang ni pulak penjagaan untuk orang2 tua... dri mula sem smpapi sekarang cuma ada 2 cls.. so,aku xtaw sgt la pasai sbjct ni.. ahaha... cantek x alasan?? baikkk punya..

3) mental health nursing
- subjct ni aku suka...blajaq ttg org sakit mental.. best.. mcm2 kita leh taw.tp kalau msk cls ni punya la lama.. smpai leh jadi biul.. hahaha.. byk sgt bnda pasal org sakit mental ni..n bnda yg aku nanti2 is nak g posting kat tanjung rambutan bulan 5 ni... waaa.... excited... ^_^

4) acute care nursing
- yang ni mengisahkan ttg pesakit yang dok ICU,CCU, n mcm2 U lagi la.... cmana nak jaga kalau dah kritikal.. xkan nak biar je kan.. xboleh3... kna jalankan tanggungjawab dgn betul.. walaupon dah nyawa2 ikan.. ttp kena bantu sedaya mungkin... ehemmmm....

5) peri-operative nursing
- sbjct ni yg best bukan apa sgt tp lctre dy la plg best... sporting habis.. Mr. Woo... beliau sgt ambil berat ttg pelajar2.. caring.. smpai kami pulak akan rasa besalah kalau main2 dlm sbjct ni.. sir ni mmg boleh jd bapa, rakan, cikgu.... n semuala... the best sir... eh,lupa lak.. sbjct ni ttg penjagaan lam bilik bedah.. apa tang do n don't kat sana.. kena gak taw... =/


ok... ni la 5 sbjct yang aku blajaq sem ni.... bayak kan... hope dapat handle semuya dgn cemerlang n gemilang...amin...... suka suka suka... dah sem 5.. tp takut nak keja..
boleh x kalau xnak keja.. nak study ja tp xmau ada exm.. hahaha.. boleh x??? kalau gov. nak wat cm 2, aku la student yang paling syok... blajar+dapat elauns+ xdak exam... hahahaha... bahagianya.. bahagianya....


pas 2 kan... yang xsyoknya aku kena gnti psting 6 hari.. mybe kena time orang cuti semester bulan 6... nak taw x napa aku xg posting??? aku demam.... demam apa?? dengue fever.. ciankan kat aaku.. nt aku kna p posting sorang2... dok umah sorang2.. mkn sorang2.. suma sorang2.. xsuka3.... mcm mana nak atasi ni ketakutan ni??? huhuhuh...

formula ni boleh pakai x??? hahaha..tepuk dada tanya minda... ok :)


p/s: mode tgh xtaw nk wat apa.. stdy xmau..



wasalam.. bye....



2 comments:

Unknown said...

hahaha. aku da lama pakai formula tu.. try lah huhuhu

lindariepin said...

2 la.. nk try la pas ni...
hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...