assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Saturday, May 07, 2011

sahabat yang boleh dianggap sahabat bukan sahabat yang makan sahabat.

hai.. assalamualaiku.. xjawab berdosa.. jawab sayang... wit wittt... sayang kamu....

Hari nie aku saja gatai-gatai mcm nak cakap pasai SAHABAT...bukan nak cari pasai.. tp nak cerita pasai.... xsama ok ayat 2.. sgt berbeza ertinya... hik3.. ok kita mulakan dengan bismillahirrahmanirrahim~

Pada aku sahabat ni adlah seseorang yg boleh susah senang bersama-sama kita.. kalau nak tahu dia sahabat sejati atau tidak... pada aku... sahabat ni la yang sanggup bersusah payah utk kita especially bila kita susah & berduka... dia ni yg sanggup menangis bersama-sama kita... takda langsung perasaan iri hati diantara satu sama lain... bagi aku sahabat juga sanggup mengharungi apa jua cabaran dan dugaan... ibarat mencubit peha kiri peha kanan jua terasa.ecececec,,, cm cikgu BM lak kan.. siap terselit peribahasa 2... jangan main2 dgn aku... itu lah yg aku boleh katakan dan rasakan sahabat sejati dan boleh sehidup semati dgn kita.....

pas 2 pas 2....

Memang tak dinafikan skng ni sgt susah nak cari sahabat2 yang ada sikap mcm ni... tetapi paling kesian ada gak sesetengah manusia yg tak penah bersyukur dan berterima kasih apabila dikurniakan sahabat sejati! mcm aku aku tak taw sama ada dia sedar atau tak yg dia mempunyai sahabat sejati... tapi tulah kesian kan bila dia tak sedar.. sesungguhnya dia dah hilang sesuatu yg sangat2 susah nak dicari dlm hidup ini!

Aku rasa & bagi pendapat aku la kan... banyak org yg suka sgt wat kawan mcm takat nak berkawan ala.. gitu gitu aje.. like sooo sooo dah laahhh.. tak mau berat2 kan kepala otak bila berkawan rapat.. susah nak jaga hati.susah nak jaga perasaan konon. but bg aku.. kalau kita betoi2 paham... sayang menyayangi antara satu sama lain... aku rasa masalah ini takkan wujud! sama jugak lah dlm hubungan suami isteri.hah.. masuk bab rumah tangga pulak ni.... kalau kita tak paham memahami... maka sgt snglah satu ikatan rumahtangga tu nak runtuh... well..... dlm sesuatu perhubungan tuu... sifat saling paham memahami ni lah sangatt penting!  ada lg 1.. bertolak ansur juga penting!

tp paling malang bila ada manusia yg tak reti nak nilai & appreciate erti dan jugak nilai sesebuah persahabatan!  ade manusia yg sangatt kejam sampai sangggup menggunakan sahabat demi kepentingan mereka sendiri!  bila susah... pandai dia carik... sahabat dia jugak lah di terhegeh hegeh mintak tolong.. sanggupp... time tu dan2 dia ckp kaulah sahabat sehidup semati dia.. tapi bila dia dah senang... bila dia dah dpt apa yg dia nak... teruss.. dengan sekelip mata dia boleh lupa segala pertolongan yg penah sahabat dia buat dulu!  lagi sadisss... bila ada jugak sesetengah manusia gila yg boleh dan sanggup memfitnah sahabat sendiri!  tak periksa apa suma.. pakat tuduh ja fitnah.. mcm ni ka kita nak panggil sahabat??.   

Isshh.. macam2 kerenah manusia nie kan... itu belum lagi yg sahabat makan sahabat... ok.. mst korang pelik kan. kenapa aku xguna word KAWAN kat sini.. sbb pada aku kawan terlalu general... kawan ni golongan orng yg kita kenal dan kita berkawan.. tapi kita tak se-close mcm kita akan share lots of our story ngn depa kan... especially hal private and confedential..hahahaha.... tapi kan tapi kan... kalau kita dah close with seorang kawan.. kita dah mula percaya pada mereka.. kita akan mula bercerita banyak perkara tanpa ada secret langsung..kita akan share everything..mcm2 kita buat bila dah ada kepercayaan kan... bila dah percaya dari kawan akan tukar ke sahabat... 

Just remember.. your true friends will never betray you... kalau ditukar kepada bahasa melayu sahabat sejati takkan penah menikam kita dari belakang... dia takkan mengumpat kita... dia tidakkan membiarkan kita sedih... kita boleh rasa ade sifat dan nilai kejujuran dlm pertalian persahabatan kita ni.... sahabat sejati juga akan ingat dan mengenang segala pertolongan yg penah kita buat dkt dia...  dan juga sahabat sejati akan sentiasa memberi kritikan yg membina dan menegur segala kelemahan kita..bukan nak jatuhkan kita.. ingt 2! 

Yeaa memang betol.. no body is perfect! ada masa pasti akan ada juga perselisihan faham... kalau ada yang tak puas hati cakap terus terang pas 2 nt just forgive and forget... tp kena ingat xkan ulang kesalahan yang sama.... try to give and take... understand each other more... then insyallah... you'll happy forever and ever! ;) yeaayyy... aku berjaya bagi motivasi.. boleh jadi pakar motivasi nih...

And of coz I loves all of you guyss! some of my close friends out there who I know you for so long... my friends from my kindergarten time until now!!  my loyal blog readers... dari yg aku kenal secara alam maya hingga dah membawak ke alam nyata... seriously I can feel that you guys are really sincere in this friendship... coz kalau tak sincere... kamu takkan sudi membaca blog aku ni kan? kan?? hehehe.. poyos x??? Thanks again yeahh... I love and love you people really a lot! muuuaahhhssss!!! But on the other grounds I know... there are some of my silent readers , even xbanyak mana(I know you who is trying to sneak into my blog) just in order to get some information about my personal life... wants to know my life update...gaya mcm PM pulak kan.... hehehe.. mcm ada ramai giler peminat fanatik.. well.. a big thanks to you guys too... coz tak sangka dlm diam2 you all adelah my big fan walaupun hakikatnyer korang tak berapa nak suka aku! hehehe... :p

'jika anda bersahabat bersiaplah untuk berkorban demi sahabat anda tersebut, jika anda bermusuhan dengan sahabat anda bersiaplah untuk mengalah demi persahabatan kalian'

now, i'll show u my BFF.....

them, aisyah, sabrina, syaza.. bff forever dari dulu until now..

 now, i'll show u... GBS group.. also my BFF

mereka yang xpernah jemu melayan kerenahku


 suhir sulaiman....


cik ekin...

mereka yang menceriakan hari2 sy

syukur alhamdulillah,thank to Allah because kurniakan saya mereka2 ini that cheers my life. they are my BFF.. i'm happy with them!!!

ok... dah selesai... amacam??? panjang kan entry aku kali ni.. mula2 mcm motivasi, bila dah nak habis jadi mcm jejak kasih pulak kan.. apa2 pon.. jadilah sahabat yang boleh dianggap sahabat ye kawan2... jangan jadi sahabat yang makan sahabat sendiri.. kesian....renung2kan dan selamat beramal... heeeee.. tata titi tutu...
wasalam..!

1 comments:

Unknown said...

kawan terbaik adalah kawan yang sentiasa disisi


Part time job berbaloi ke tidak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...