assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Friday, July 01, 2011

hatnyai trip part 1!!!

as salam readers!!!!
hai.. selamat petang semua...dah makan?? dah tidur siang??? *motip!
mlm ni aku mcm berkobar2 je nak cita sal trip 2 hari 1 mlm aku ke hatnyai, thailand..phewww~

ok.. aku p sana 25 hbln june pukul 4.30 pagi dari umah.. awal kan..tp gerak ke sana lwt gak.. pas subuh baru gerak.. urm.... nak xnak mmg matahari dah tepacak atas kepala la baru nak sampai kan.... heeee... tp kan.. best la jugak p sana walaupon bagi aku MALAYSIA lagi sejuta kali best...hahaha...  bagi aku yang xpenah jejak kaki kat sana ni mmg rasa not bad la kan... sekadar nak taw mcm mn kehidupan org2 siam ni.. x la nt orang kata kita ni katak di bawah tempurung... hehe.. siap peribahasa bagai aku bagi dalam entry kali ni..semangat waja kan...
nih aku nak taburkan gambar yang sempat aku ambik kat sana.. xbanyak tp boleh tahan la..*cakap mcm keling pulak...


ni suasana dkt imigresen thailand.. punya la ramai orang.. 3 jam jugak la dok beratur kat sini nak tunggu turn nak cop pasport.. dlm hati cakap.. kanapa la ramai sgt org nak masuk siam ni... ish3...


aku berada di barisan kaunter first konon2 cepat.. tp lambat mcm 2 jugak la... sadis betul.. xsistematik langsung la sistem pengurusan kat sini.. bercelaru..


bergambar dgn mak ngah siah... sementara nak tunggu org lain habis cop pasport. diorang lmbat sikit coz guna pasport berkumpulan.. kami ni cepat sbb ada pasport persendirian.. teheeee :D


ni dalam bas.. xcakap pon semua orang tahu kan... hahaha.. aku ddk depan sekali sebab emak kesayangan xleh nak ddk belakang. emak kesayangan baru operate mata letak kanta. so, perlu berhati2 dalam membuat sesuatu.. hahah.. ada kaitan x?? dok depan ni best sbb boleh nampak jalan... tehehe..


ni makanan yang kami mkn dekat sana.. kat sini makan ikut kepala kalau nak cepat 1 kepala 150 bath... mahal kan.. ada 6 jenis lauk.. yang syoknya kat sini nasi n ayaq boleh tambah banyak mana yang kita suka.. *ni baru 2 jenis.. ada lg 4 jenis xda pic sbb lapar sangat so xsempat nak amik pic dah habis.. =(


ni la emak kesayangan... gambar ni dekat masjid kat songkla. lebih kurang mcm 2 la.. masjid ni la yang org2 malaysia dok p kawin lari kat siam 2... hahaha.. aku pon baru tw lepas pemandu pelancong kami 2 cerita..masjid ni unik sbb xda kipas n xda aircond tapi sejuk ja...


cak.. sila abaikan muka yang selenga tu.,.. hahha.. nak jugak bergambar dekat dalam masjid ni. :D


lovely mom...


bajet cun la tu kan.... hahaha.. xpe la...masjid ni xsepenuhnya siap lagi.. nampak mcm depa nak tambah lagi.nak buat lagi besar.. tp aku asa dah cukup besaq dah kot..


ni dalam cabel car... cabel car kat sana bukan mcm cabel car kita dok naik kat langkawi 2... cabel car kat sana mcm kita naik kereta api nak p bukit bendera pulau pinang.. hahaha.. kelakar... dah la ramai gila dlm 1 trip 2.. sesak2 dalam cabel car 2... tambang seorang 30 bath...


anak mak dengan mak. ketika ni dekat atas puncak gunung apa nth.. naik cabel car 2 nak p puncak ni la... kat sini boleh nampak laut.. nampak permandangan  n mcm2 la...


alaaa... dah habis??? banyak lagi gambar.... tp nt kita continue eh.... bila2 aku free aku update eh... ni baru part 1... ada lagi part-part seterusnya.. tunggu taw.... jauh perjalanan luas permandangan..

see u then... tatatta,...
wasalam.. 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...