assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Saturday, October 08, 2011

aku harap cinta aku setulus cinta siti Khadijah kepada Nabi Muhammad


assalamualaikum,** psst.. entry kali ni agak bunga2 sikit..sapa2 yang hati dia ada taman ja boleh baca...

8th february 2010 until today (8th october 2011) = 1 year 8 months we are together....




-doa untuk kekasih-

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih
lagi Maha Penyayang

Ya Allah..
Seandainya telah Engkau catatkan..
Dia milikku tercipta buatku..
Satukanlah hatinya dengan hatiku..
Titipkanlah kebahagiaan antara kami..
Agar kemesraan itu abadi..

Ya Allah..
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi..
Seiiringkanlah kami melayari hidup ini..
Ke tepian yang sejahtera dan abadi..
Maka jodohkanlah kami..

Tetapi Ya Allah..
Seandainya telah Engkau takdirkan..
Dia bukan milikku..
Bawalah dia jauh dari pandanganku..
Luputkanlah dia dari ingatanku..
Dan peliharalah aku dari kekecewaan..

Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti..
Berikanlah aku kekuatan..
Menolak bayangannya jauh ke dada langit..
Hilang bersama senja yang merah..
Agarku sentiasa tenang..
Walaupun tanpa bersama dengannya..

Ya Allah yang tercinta..
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu..
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan..
Adalah yang terbaik untukku..
Sesungguhbya Engkau Maha Mengetahui..
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini..

Ya Allah..
Cukuplah sahaja Engkau yang menjadi pemeliharaanku..
Di dunia dan akhirat..
Dengarkanlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini..
Janganlah Engkau biarkan aku sendirian..
Di dunia ini mahupun di akhirat..
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup..
ke jalan yang Engkau redhai..
Dan kurniakanlah padaku keturunan..
Yang soleh dan solehah..

Ya Allah..
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat..
Dan peliharalah kami dari azab api neraka..

Amin.. Amin.. Ya rabbal 'aalamin...
-
-
-
-

awak, saya bersyukur dapat kenal awak. ALLAH dah temukan kita 1 tahun 8 bulan. moga Allah berkati hubungan kita ni sehingga akhir hayat. amin. amin. amin. moga ALLAH tunjukkan jalan yang benar kepada kita... supaya kita sentiasa mengingatiNYA sebelum kita mengingati orang lain.... love ALLAH first then only I will love you... <3

selingan untuk awak.. =)

awak...
sedar-sedar. pejam celik pejam celik. dah satu tahun lapan bulan.
lainnya cerita ni, sebab biasanya cerita orang lain akan bermula sebagai strangers. kemudian jadi kawan. kemudian kawan baik. akhir sekali baru in relationship. macam2 stage kena lalui.

tapi kita tak. 
kita dari kawan kejap then terus in relationship. tak sabar betul kan? hehehehe :P
saya ingat lagi yang mula2 dulu saya xsuka msg dgn awak,bukan saya xsuka awak tp saya xsuka msg dgn org yg saya xkenal...hahaha
kalau awak msg saya akan ckp yang saya xda krdt.(alasan sbb xnak reply) padahal time 2 saya pakai line.jahat kan saya..

saya tau. bukan senang awak nak sesuaikan diri dengan saya yang macam-macam kerenah ni.
bukan senang nak jaga hati saya yang timbul-tenggelam macam batu dalam air ni.
bukan senang awak nak jaga hati saya yang selalu syak yang bukan bukan ni.
bukan senang awak nak tutup mulut saya yang suka bercakap ni.
bukan senang awak nak pujuk saya bila saya merajuk.
bukan senang nak layan saya yang terlebih gedik ni.
bukan senang nak ajar saya yang perangai macam budak-budak lagi ni.

tapi saya tau saya dah mula sayang awak.
bila saya selesa berborak dengan awak.
bila saya berkongsi makanan dengan awak.
bila saya bergelak ketawa dengan awak.
bila saya mula rindu awak.
bila saya mula rasa gelisah bila xdengar suara awak.
bila saya rasa saya boleh susah senang dengan awak.
bila saya dah mula ceritakan tentang diri awak kat family saya.
dan bila awak genggam erat tangan saya.


awak, sekarang saya masih lagi sedang mengenali hati budi awak.
saya masih lagi ingin mengenali siapa SZ.
saya harap sedikit demi sedikit saya akan kenal awak sepenuhnya.
saya memang suka mencari dan memeningkan kepala saya.
awak pon tahu yang saya suka pikir yang bukanbukan.
awak selalu cakap dekat saya supaya jangan pikir yang bukan-bukan tapi saya degil.
harap awak dapat bersabar dengan kedegilan saya yang keras kepala ni.

dan saya tau, awak ikhlas atas apa yang awak lakukan tu.
dari senyum awak.
awak nak tahu.
senyum awak yang tu. yang cairkan hati saya. betul ke??? lepas ni awak kena senyum jela kalau jmpa saya.. :)


saya nak awak senyum mcm ni kalau bersama saya.. saya nak awak senyum mcm ni jugak sepanjang hidup awak walaupun awak xbersama saya.( saya bersyukur dapat kenal awak.. bajet mcm die SZ akan baca... hahahaha).... entry kali ni menggunakan bahasa saya awak ok.... sopan.... teheee

till here... bubui......<3 SZ!!!
wassalam...


p/s: sape2 yang rasa xsuka baca entry kali ni harap sgt xpayah baca... hehehe.. xda kaitan dgn sesiapa pon...

1 comments:

jannahMDISA said...

linda jiwang nak mam tutttttt BAHAHAHAHA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget