assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Thursday, November 17, 2011

memey xda tajuk la entry kali ni..

assalamualaikum...
aku xtahu nak taruk title apa untuk entry kali ni...


dulu2 sebelum kenal apa itu dunia blog aku paling suka baca kisah2 orang dalam majalah...lepas beberapa ketika, lepas aku dah mula mengenali dunia blog aku baca blog org saja.(sebab xda blog sendiri) aku suka baca pengalaman hidup orang.suka sangat. aku pon mula la kodek2 intai2 mcm nana nak buat blog aku sendiri... aku buat blog ni bukan nak cari pulisiti murahan,,bukan nak jadi terkenal...and rasanya bila pergi mana2 ade orang kenal dan bukan juga untuk mendapat penghormatan dari seseorang.aku just buat blog ni untuk diri aku sendiri. untuk aku luahkan apa yang ada dalam hati aku yang xboleh aku cerita dekat manusia. aku cerita di alam maya.

dulu, mula2 buat blog ni pernah jugak aku simpan kat dalam hati aku akan buat sesuatu seperti mencipta sesuatu yang unik..agar ada orang taw yang aku wujud di dunia ni.tapi.....

tu dulu..semua rasa tu hilang bila aku mula xtahu nak tulis ape dalam blog aku sendiri(mcm skng ni) entry ntah ape2..and lebih kurang setahun yg lepas..aku buat blog..typical blog yang post entry yg ntah apa2blog aku la tu..selain entry emo dan entry gambar2 yg menyakitkan mata and syok sendiri..blog aku ni xda apa2 yang interesting and special pon..kesian kat aku kan,,,
Dulu aku mengharapkan agar at least tak de followers pon xpe asalkan ada jugak yang mahu membaca penulisan aku ni.thats why la aku punya followers baru 100 someting......hahaha kesian lagi kat aku kan.. but aku sgt2 bersyukur :)

dan kerana blog jugak aku rasa hepi sebab semua masalah aku ada semua cerita yang aku rasa hepi aku akan coretkan dalam blog ni...

but now??

and apa yg aku rasa??
urmmm.. noting changes kot. aku rasa sama.. aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang.. aku seronok dapat tulis apa yang aku nak tulis dalam blog aku sendiri. aku xkacau kehidupan org lain selain kehidupan bf aku..sorie awak coz sy kacau kehidupan awak hahahaha(gelak jahat).. jadi aku xperlu nak jaga hati org lain bila aku menulis dalam blog aku sendiri.... ada faham?

adakah dengan melihat gambar kita boleh tahu personaliti seseorang tu??? kalau gambat mcm kat ats ni adakah ia menggambarkan yang aku sgt kuat makan??? adoooiiii...

kadang2 tulisan di blog ni menggambarkan diri seseorang tu.. tapi tak 100%....kadang2 entry yang aku tulis ni macam sedikit sombong..atau pun tegas..ataupun garang and kadang2 bersikap seperti alim and innocent..n kadang2 maca syok sendiri punya entry tp ianya hanyalah sekadar tulisan..bukan 100% ttg diri sendiri..so,all people out there,u cannot judge me totally based on my writing dekat blog ni. hanya mereka yang berada disamping aku je yang boleh menilai siapa aku sebenarnya...

now dengan adanya blog ni aku dapat tahu, ada segelintir tak suka apa yang aku tulis or ada yang tak suka aku.. aku xkisah pon..they really hurt my feeling sometimes...but its okay..itu hak masing2 nak suka or nak benci seseorang..even mereka xmintak maaf bila mereka sakitkan hati aku tp aku dah maafkan pon. sikit pon xsimpan dalam hati la..mcm membazir masa je nak marah2 nak benci2 org tak tentu pasal kan... baik x??? =) 


yang sebetulnya, kita manusia ni semua biasa saja. tak da beza pon.. aku sama korang pon sama.. n selagi aku ada idea untuk tulis cerita2 bosan ni. aku tulis la.. kadang2 tu tiap2 hari aku akan update blog sebab banyak idea... but. kadang2 tu seminggu sekali pon mcm susah aku nak update.. its depends on idea yang datang...

satu lagi..apa yang penting..aku rasa setiap manusia itu harus ada sikap "rendah diri"..barulah kita akan berpuas hati dengan apa yang kita ada..selagi kita rasa yang kita lebih sikit dari orang lain..kita sebenarnya tak akan pernah puas..dan itu menjadikan kita manusia yang tidak bersyukur dan riak..bangga takabur n mcm2 lagi la sifat mazmumah yang muncul dalam diri..kita tak kan puas..lepas tu mula la nak dengki2 dengan kelebihan orang lain.. xbaik kan mcm tu...

 eh,aku dah tgk cite aku bukan tomboi...best jugak cite tu.. out of 10 bintang aku boleh bagi 7.5 bintang... tp bf aku cakap xbest. die lagi suke cite alamak toyol... huhuhu.. see, lain orang lain pendapat mereka kan... kite ckp best sesuatu tu tapi bagi orang lain benda 2 xbest mana pon..konklusinya, masing2 ada hak untuk bagi pendapat tp seeloknya biarlah pendapat n kritikan yang membina.2 je nak cakap sebenarnya... so, sape2 yang baca blog aku ni akan mengeluarkan pendapat yang berbeza beza kan...  silakan.. pucuk dicita ulam mendatang(eh, betul ke). yang baik dari ALLAH yang buruk dari saye.. peace..

ok.. dah melalut.... lagi 27 hari je lagi.... sob sob sob.. :(

ok daaaa....gud nites all... mmuahhhh
wasalam....





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...