assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Monday, December 19, 2011

dah mula terasa kehilangan sesuatu

As salam.. uollssss....

hari ni hari pertama aku kat umah lepas habis belajar sebagai seorang jururawat pelatih.. dan baru masuk first day xda apa nak wat kat umah ni aku terasa sgt2 la bosan.. sgt2 la rasa kehilangan sesuatu.... sob sob sob... lap air mata dulu.....tp semua ni ada hikmahnya kan.. kalau Allah uji kita dgn mcm2 ujian tu tandanya Allah sayang kita kan..

teringat balik bila pic ni diambil...


melalui detik perpisahan dengan orang yang kita amat sayang amat payah untuk ditelan.. amat payah untuk diceritakan.. tp aku nak share jugak. apabila dia pergi jauh dari, apabila dia sudah berada jauh dari kita..sungguh pedih kenyataan itu..hanya yang pernah merasai kehilangan ini tahu mcm mana rasanya pedih hati ini untuk menerima hakikat bahawa kehilangan itu amat perit untuk dilalui..kehilangan itu tetap tak terpadam..hukum alam..sampai satu ketika..yang bermula pasti ada akhirnya..yang datang pasti akan pergi..yang bertemu pasti akan berpisah..walaupun berpisah jarak beribu ribu KM sekalipun namun tetap dekat di hati.

kepada yang pernah merasai kehilangan...
pernah tak..
tengah malam kita tiba2 terjaga dari tidur..kita tiba2 terasa rindu..rindu yang sangat2 mencengkam..namun rindu itu tak pernah dapat diluahkan dengan kata2.. pernah tak situasi mcm tu terjadi kepada kita??

pernah tak..kita terasa seperti baru semalam dia ada disisi kita.(mmg betul pon).seperti semalam kita baru bercakap dengannya..(pagi tadi baru ja cakap dgn dia)seperti semalam kita mendengar tawanya..namun bila kite tersedar dari mimpi..rupanya skrg dia berada jauh dari kita... xleh nak slalu berjumpa.. hanya boleh melihat gambar yang ada untuk tenagkan hati.. hanya boleh teringt kenangan2 yang dilalui bersama untuk senyum sorang2...hanya boleh berdoa dari jauh supaya Allah kuatkan hubungan kami..

pernah tak..kita terasa seperti mahu mencari carinya..namun bila kita teringat dia skrg berada jauh beribu batu dengan kita. kita lupakan hasrat murni kita tu....kita tiba2 rasa sunyi dan kosong..semakin kita fikir..semakin kenangan bersama dia datang menggila..happy seketika..

kenangan yang nth bila dapat lagi.. =,=

kadang-kadang pernah tak kita rasa macam nak bertengkar dengannya..macam kita nak bagi taw dia yang kita sgt xsuka perangai dia....seperti kita mahu memberitahu yang kita sangat2 sayang padanya??dulu..semasa dia ada ada di sisi..walau dalam perasaan marah..walau ada benci..walau geram..walau sayang..walau cinta..kita boleh sound depan2 je..kita boleh jumpa dia kalau kita nak..kita bleh buat2 merajuk dengan harapan supaya dia boleh pujuk kita... tapi... sekarang.....sekarang dah lain.... (lap air mata sat)

sekarang, dia dah jauh dengan kita..pada siapa lagi kita mahu melepaskan marah?dia tiada untuk mendengar apa yang kita nak luahkan..pada siapa lagi kita mahu memberitahu sayang dan cinta kita??..pada siapa lagi kita mahu merajuk untuk dipujuk??? hnya suara dalam telefon yang dapat memujuk hati....ermmm...

pada saat itulah..kita mula sedar yang kita benar2 sudah kehilangannnya..kita mula sedar yang dia tak akan datang untuk melihat kita menangis dan tertawa lagi..kita mula sedar yang segala galanya adalah kenangan yang terindah..kenangan yang kadangkala manis..kadangkala perit..tapi itulah yang tinggal.. moga Allah permudahkan segala urusan.. aminn..

wassalam....





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget