assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Saturday, April 28, 2012

keja

assalamualaikum....
tiba2 terajin nak update blog.. lama pulak xbercerita pasal keja pasal personal life kat sini..hari-hari bizi mcm nak pecah kepala.. ok.itu ayat tipu punya. ok.. hari ni aku nak bercerita pasal keja..hari ni aku first day incas untuk satu wad.. mmg menggelabah jugak aku nak hendel suma benda ni.. mentor aku SN Suhaili...garang.. aku takut nak tnya soalan kat dia.. smpaikan dia tnya aku knapa diam ja.. tnya la apa yang awak tak tahu. aku ckp la aku takut nak tnya..pas 2 dia jawab bukan sy nak makan kamu pun.. haha...aku ni penakut sikit..

sini meh aku senaraikan apa yang incas untuk ward akan buat kalau msk keja..
- first skali msk wad amik kunci incas dekat SN yg incas sebelumnya
- kira dda property
-amik report
-setelkan apa bnda yang perlu disetelkan spt trace result, refer apa yang perlu direfer
-ikut doctor round. time ni aku kena alert sikit apa yang coc cakap n tulis..tulisan doc lawa sgt.. ssh nak faham.. haha
- buat report. smbil2 tu pastikan runner, SN medication buat apa yang perlu dibuat.
- kalau ada admission, transfer in, transfer out patient.. setelkan
- buat reposr sblm balik
-kira cencus ward( tutp rumah)
-akhir sekali pas repot ke SN shft seterusnya

ni la keja yang aku buat tadi..(weekend).. kalau hari weekday lagi bayak keja.. rasanya boleh pengsan.. hahaha.. pray for me plis.. untuk hadapi hari2 mendatang denagn sempurna dan tenang..

mcm hari ni patient semua ada 5 org ja... mybe sbb weekend kot... so, xbayk sgt la keja.tp aku ni kan baru lagi..msh tergagap2 ms pas repot tadi.. byk benda yang aku xtaw.. pas repot dai pukul 2.10 ptg smpai 2.45 ptg.. padahal 5 org patient ja... ish3....

besok aku sorang ja freshie yang keja am shift... incas lagi besok.. sgt la takut... moga Allah permudahkan segalanya... amin.. lapar2.... nak makan... SZ ckp nak kuar mkn.. tp xtahu jd ko idok.. skng ni BERSIH berleluasa... hmmm.. no comment la bab2 bersih ni... jalan HKL pon ttp sbb BERSSIH... adooiii.. ok la... penat ngntuk nak tido jap.. nt bgn baru g mkn kot.. tadaaa...

wassalam..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...