assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Monday, May 21, 2012

bulan mei ni bulan cuti

assalamualaikum....

hai... semua... wawawawa lambatnya nak wish.. bulan 5 ni ada sambutan mcm2.. ada mothers day,nurses day, teachers day. banyak betul cuti at malaysia dalam bulan mei ni kan,.. sbb ada hari buruh, hari ibu, hari guru, macam2 hari lagi lah.. aku pon dah lupa dah.. td dok ingt sangat..

so, skng ni dikesempatan ni aku nak buat pengakuan... first skli aku nak buat pengakuan yang aku sayang my mom... selamat hari ibu mak.. hari2 hari ibu sebenarnya,...pn normah jaapar is the best ibu i had... so, kpd kwn2 aku yang bakal jadi ibu pon selamat hari ibu jugak.. kepada yang dah jadi ibu pon selamat hari ibu...n kepada ibu2 di malaysia selamat hari ibu aku ucapkan... kpd anak2 ibu ingtlah ye hari2 adalah hari ibu... jgn nak tunggu hari ibu ja baru nak syg ibu hmpa... muehehehe....hari ibu thn ni aku dok jauh, so.... aku xbagi hadiah apa2 pon kat mak.. :'( just call n wish hepi mothers day ja kat mak aku..i love u mommy. HAPPY MOTHERS DAY

next is hari jururawat.... 12 mei 2012 is hari nurses day.... aku kan nurse skng ni a.k.a. misi... so, wajiblah aku ingat hari misi ni kan... so , kpd kawan2 seperjuangan aku yg dah berjaya jadi misi 2 aku nak ucapkan selamat hari jururawat la ye.. kerja rajin2.. jgn asyik dok merungut... n kepada kawan2 yang dok stdy lg 2 n bakal jadi misi aku doakan korang semua berjaya dlm LJM nanti... gud luck...n for your information, 23 mei ni a.k.a hari rabu ni wad aku akan buat jamuan nurses day..so, ada la makan2... hari tu nt aku keja pagi, so... mmg aku akan berada di ward la kan.. heheh.. hari 2 jugak setiap org nurse dikehendaki untuk membawa 1 hadiah... sbb ada pertukaran hadiah.. n disebabkan itu jugak lah.. hari ni aku ajak jugak sz teman aku p cari hadiah.. merata kami p.. mula2 p times square... xjumpak pon yang sesuai... pas 2 p sungei wang..pusing punya pusing pon sama.. xda yang berkenan di hati aku... last2 jumpa la someting kat 1 kedai 2... aku dah mls nak pk dah.. beli jela kat situ.. selesai 1 masalah.. pas 2 patah balik p times square..pusing2... ingt nak tgk wayang sbb hadiah dah ada kan...so, xda apa la nak cari... tp wayang cita suma lmbat..so cancel...balik la.tq sz sbb gagahkan kaki pusing cari hadiah untuk nurses day saya.love u.... (eh, knapa aku tetiba cita apa yang aku buat hari ni) ... untuk rumusan peranggan ni aku nak ucapkan happy nurses day kepada semua nurses kat malaysia ni.. especially staff ward sw2o ENT hospital kuala lumpur..HAPPY NURSES DAY

lepas 2 bulan mei ni jugak ada sambutan hari guru... 16 mei ...selamat hari guru mak.. walaupun mak aku hanyalah guru tabika kemas.. tp ttg guru pertama di hati aku..lepas 2 aku nak ucap selamat hari guru kat cikgu2 SK Junjong... yang penah ngajaq aku dari darjah 1 sampai la darjah 6.. dari aku xkenai apa tu hidup sampai la aku jadi manusia sampai skrg.. next nak ucap selamat hari guru kat cikgu2 SMK Sulatan Baslishah..aku blajaq kat situ form 1 sampai form 5.. mmg best la kan ... badlishah is the best....kat situ cikgu dia semua best2... terima ksh cikgu,,kpd kwn2 aku yang bakal jadi cikgu 2... selamat hari guru.. mst setiap thun hmpa semua dok tertunggu tunggu sambutan hari guru kan.. sbb stdnt suka bg hadiah kat cikgu.. aku dulu pon sama... bila hari guru ja kalut suh mak belli hadiah sbb nak bagi kat cikgu... adoila   perangai.... hahaha.. HAPPY TEACHERS DAY...

 skrg ni aku addicted sgt2 kat lagu yana & sam ni... korang dengar la.....best...



Aku tak bisa mengatakan perkataan
Kelu lidah bila berdepan kamu
Percaya pada naluri hatiku
Yang nyata sudah ada depan mata

Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku

Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku
 
ok lah, rasanya sampai takat ni kot aku bebel untuk kali ni.. xdak gmbaq la nak selit2 sebab lappy ni xdak gambaq... nak trsfer dr fon pon xleh sbb usb xbawak.. uwuwuwuw.. sedih kan, 2 sebab la post aku skng ni xdak gambaq.. mcm xbest ja kan kalau buat entry xdak gambaq... sebelum tidoq aku nak share sesuatu...jeng jeng jeng...
---> 22 mei 2012 bersamaan dgn 1 rejab 1433 Masihi.Barang siapa berpuasa 2 hari di awal rejab seakan ibadah 2 tahun.Barang siapa mengingatkan orang lain tentang ini,seakan ibadah 80 tahun

NABI MUHAMAD SAW b'sabda: barang siapa yg mengingatkn kedatangn bulan ini, haram api neraka bagi nya~ selamat beramal....
eh, hari ni untuk ke 2 kali berturut2 aku mkn pecal lele... ya Allah, nikmatnya... sedap...tq sz...esok aku keja pm shift, lusa and tulat aku keja am shift... pas 2 jumaat aku dapat cuti.. yeayyyyy.alhamdulillah... boleh hntar mak,abah,abang n yang lain2 p umrah...
 daaa.... wassalam...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...