assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Friday, February 07, 2014

excited sebenarnya nk cita pngallaman first scan 4D

assalamualaikum....
lamanya menyepi kan.. asyk baca blog org lain jer.. sendiri punya malas nak update..malas nk taip.. padahal byk nk citer sbnrnya.. ohh...nooo.. now aku nak cita ttg my baby progress.. hikhik.. excited.

Ramai orang duk tanya aku, jantina bayi dalam perut aku ni apa.. aku pun tak tahu sebab belum scan mcm ni lagi. sblm ni scan hitam putih je.. xdapat nk nampak clear..Tapi ramai orang kata maybe anak perempuan.. jauh di sudut hati aku aku xkisah boy or girl.. start dari mengandung lagi.. so, sebab excited sgt nak tahu and tak nak tunggu lama.. aku pun ajak sz buat scan 3D 4D.. selain nak tengok jantina bayi boleh juga tengok muka bayi dalam perut aku ni..xkisah la kena bayar lebih.

Search dalam internet aku jumpa laman web ni http://bayi-ibu.com/3d-4d-scan-malaysia/ . Aku baca FAQ sebelum nak buat booking scan. Tengok lokasi kat Klinik Fauziah Ampang,fikir dlm hati mst sz taw sbb ampang area tmpat kerja dia.hikhikhik. Kebetulan kandungan aku masa tu dah masuk 26 minggu, so bolehlah buat scan.  Aku booking sebelah petang,pukul 6.40pm lepas balik dari kerja.

Bila sampai je kat klinik tu dengan sz, aku bg nama n diorang suruh tunggu. sbb ada ramai lagi dok tunggu turn. kat sini mmg kita dah booking time tp xsemestinya dapat on time sbb first come first serve. lama jgk la kami tunggu.. baby dlm peyot ni plk dok teendang2.. pesan kat dia nt dlm bilik pon tendang jugak.. jgn tido.. nt moomy xnampak muka kalau tido..hikhikhik..

So, bila time giliran aku.. kami pon masuk la... dup dap dup dap jantung aku... sonographer time tu suruh aku baring atas katil.Nama Sonographer dia masa tu, Miss Jezzlyn.. layanan memang baik.. tak rugi buat appoiment dengan dia.. pandai layan client.. dia pujuk2 baby suruh tunjuk mukasbbnya time scan tu anak mommy tutup muka dia).. dia puji2 baby..best sgt.. dlm 20 minutes jugak la kitorang ddk dlm tu. insya Allah.. ada masa buat lagi appoiment dengan dia.. 

Hasil scan hari tu..
-
-
-
-
 agak2 mcm muka siapa?? aku ke sz??
-
-
-
-
-

time ni baby tgh muncung... sz ckp muncung ni ikut mcm mommy dia.. hehehe..
-
-
-
-
-

nyenyaknya ank mommy ni tido kat dlm sana..

Hanya Allah yang tahu.. macam mana perasaan masa tu.. semoga baby sihat-sihat je dalam perut ni.. ^_^, aminn.

xsia2 taw pi kat situ... bayaran yg dikenakan RM120.. n dapat cd, 5 video baby bercakap2 dalam tu... gambar scan n diorang printkan skali 1 gambar baby.. insyaAllah nt nak g lg buat scan kat situ appt dgn miss jezzlyn.

p/s> cube teka anak mommy ni boy or girl??

daaaaaa... mommy gerak dulu... 
wasalam.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...