assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Sunday, February 06, 2011

kuku imej kita

salam suma...
kuku imej kita ok,,,,ni la tajuk entry aku kali nih.. ok mungkin agak poyo tp aku xkisah...hahahah.
siang td aku belek2 kuku tangan n kuku kaki aku.. huih... dah pnjg sikit.. hahaha.. aku pon potong la... pas 2.. mak nampak.. mak cakap..
-
-
-
"mak: kak, potong kuku??? napa potong hari ni?? napa x potong semalam(jumaat)
aku: aah.. potong kuku.. smalam lupa la mak.. tgk td pnjang kak potong jela..."
-
-
-
mmg sblm2 ni aku potong kuku hari jumaat.. haha... coz dgq2 cita hari jumaat ni baguih kalau potong kuku... tp nak wat cmana kan.. dah xleh tgk kuku ni.. geram.. nak potong je.. hahaha
pas 2 kan.. aku boring2, aku pon mintak cik gfoogle ni carikan info tentang kuku ni.. haaa... dapat la sikit info.. tp kalau korang dah taw xpe la... aku just nak gtaw orang yang xtaw lg ja.. hehe..
jgn marah ye..

 Potong Kuku Cara Sunnah Nabi
potong-kuku2
Doa Potong Kuku
Saidina Ja”far Radhiallahu anhu berkata :-
“Barangsiapa mengerat atau memotong kuku dan misainya pada tiap-tiap hari Jumaat, dan berkata ketika mengeratnya :-
doa-potong-kuku
Tiada gugur yang dikerat itu melainkan dengannya pahala memerdekakan seorang sahaya dan tiada sakit melainkan sakit mati”.
RASULULLAH S.A.W bersabda yang ertinya:-
Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;

Hari Sabtu:Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit.
Hari Ahad :Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan.
Hari Isnin :Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat
Hari Selasa:Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit
Hari Rabu :Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan.
Hari Khamis :Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit.
Hari Jumaat : Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala.

so, pas ni kalau nak potong kuku 2 tgok2 la hari sama..  mudah2an kita sama2 dapat keberkatan...
Wallahualam..

peace no war (',)v
fom me: linda...

1 comments:

mesticun said...

imeh seorang wanita soleha...mari kerat kuku yang kotor ni.

# # mark zuckerberg berjumpa kembar jesse eisenberg !# #

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget