assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Wednesday, April 20, 2011

sapa kata masak ni kena belajar dari kecik???

assalamualaikum...

sapa kata masak ni kena belajar... pang!!!!!!!!!
bagi aku minat memasak ni akn muncul bila tiba masanya... xleh nak paksa2 ... kalau paksa xkan menjadi kan...aku cakap mcm 2 sbb aku kecik2 dulu xsuka memasak. aku lebih minat ke bsh2, hias2.. mask mmg pekara las yang aku minat.. hihihi.... tp xsemestinya org yg xminat masak xreti masak ok.. perbetulkan statement 2. org yng xminat masak slalunya masak lebih sedap dari yang minat masak...pandai masak or tak 2 pekara ke2.... yang penting masak.. haish. apa aku nak habaq sebenqnya nih... hahaha... 

ok.. aku rasa ramai kwn2 aku tw kot yang aku ni xminat msak.. minat makan ja... tp tp tp.. skng ni aku dah mula2 berjinak nak masak.. haha.. dok kat umah pagi2 sorang2 aku akn pikir nak masak apa untuk hari ni.. yela.. jap g adik balik skolah mak balik skolah nak makan kan.. xkan nak biaq meja kosong?? mmg cari nahas la kan... haha...  abah ada cakap masak la apa kak nak msk.. asalkan ada bnda nak mkn... haha... aku pon apa lg.. kodek2 la buat apa aku rasa aku taw... jadi chef yang pro jap..

hari ni menu aku simple ja.... asam pedas. bukan asam pedas yang mcm kari 2 taw... asam pedas kat umah aku ni mcm kuah laksa sket warna dia.. jgn tertipu k...haha...sedap... favorite aku ni asam pedas. tmbah2 yang abah aku masak... makan smpai boleh hirup2 kuah dia...mcm itik berenang lam kolam... tgk betapa aku menggambarkan masakan abah aku yang marbeles....hihihi.... dah aku suka makan mst la aku kena pandai buat kan.. tgh mencuba sikit2... lama2 pandai la...

pas 2 menu ke 2 aku ialah kacang bendi goreng.simple ja kan.. ala,,aku goreng kering ja.. letak bawang cabai... pas 2 masak sket2.. las letak telur 2 bijik.. pas 2 kacau.. siap..... simple ja.. hahaha.. biasa la yang senang2 ja aku tw buat. yang lain makan ja aku taw...  menu wajib kalau aku ada kat umah ni... aku akan buat sambal belacan...hari2 buat smbal belacan pon xjemu2 lagi makan..mmg orng melayu sungguh la.... makan dgn ulam pulak.. pehhhhh!!!! mmg sedap la kan.....tp smbalbelacan aku aku xtumbuk.. hihihi.. aku blend ja... jgn tiru aku.. kalau tumbuk lagi sedap... tp aku xsuka tumbuk... huhuhu...

tgk!!! sapa kata memasak ni kena belajar dari kecik?? betoi aku cakap masak ni kena tunggu minat mai dgn sendiri.. baru leh masak.. aku xbelajar cuma aku tgk ja apa yang orng buat.... kalau aku belajar aku xingat.. hihihi... otak banyak main.. mana nak ingt kan... pas 2 jenis aku aku x suka orang paksa2 aku.. suh ikut cara dia masak.. biaq la aku nak wat cara aku sndiri.. hihihi.. kalau aku tak tau aku tnya la.ni dok kalut suh ikut cara dia... ish...... ok.. faham x?? huhuhu...

ok.. dah siap membebel.. hihi.. just suka2 nak share apa yang aku rasa.. xda kaitan dgn sesiapa yang hidup mahupun yang tiada. aku tulis apa yang aku rasa aku nak tulis.. sapa yang tak suka baca xpayah baca tekan ja simbul x yang ada di sebelah kanan atas 2.... yang dah baca n suka dgr aku membebel ni teruskan.. aku hargai semuanya... i love you 

daaa..... as salam....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget