assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Tuesday, August 09, 2011

berbuka puasa dgn mereka... =)

assalamualaikum...
selamat berpuasa.. dah hari ke 9 kan... cepatnye la.. g solat tarawikh x??? sape yang g tu tahniah.. n sape yang dah dah bejaya puasa 9 hari tanpa henti pon tahniah jugak eh..sape2 yang teruzur xleh nak puasa 2 nt jgn lupe ganti puasa ea... jgn ngelat2.. hihihi...aku alhamdulillah dah berjaya habiskan 9 hari puasa ni dengan jayanya.. hoyeah!!!

skng ni aku ada kat kg. hari ni hari last aku kat sini. besok dah nak balik kl.. kena berpuasa kat sana dah.. xleh nak berbuka dgn family..sob sob sob...xpe la.. ni training kan.nt dah keja pon xleh nak bebuka ngn family.. so.. chilll!


and and... semalam kan.. best sgt.. hahaahaha.. aku kuar dgn my best friends.. kitorang being a good friends since sekolah rendah taw.. SEKOLAH KEBANGSAAN JUNJONG. saje aku besarkan tulisan. bangga dgn skolah aku.. hahah...smalam aku kuar ngn nana, sabrina and the only men nazrin...kuar hang out and trus buka puasa sama2.

fyi, kitorang mmg dah pln lama dah nak kuar berbuka sama2.. mula2 ingt nak ajak n nak kuar lagi ramai.. konon2 mcm nak wat reunion la.. tp semua da hall.so, kami 4 org jela yang join xtvt ni.. ceh! tp xpa.. ttp best,,kuar umah kul 2.30pm..

mula2 pln nak g jusco perda je.. then nazrin ajak g quensbay.. so xjadi la g jusco.. haha.. g quensbay mall.. masuk dlm 2 xtaw nak watpa.. mcm bosan sbb bulan puasa kan.. nak mkn xleh.. nak tgk movie cita captain america tp 3D pulek... aku xsuka tgk 3D tq.. haha. so, xjadi tgk.. round2 quensbay mall 2 jap then kuar.. haha.. lawak la kan..

kuar 2 kitorang g cari restoran yang nana slalu g makn.. apa nth nama dia.. haa.. RESTORAN HAMIDIAH... nak bebuka puasa kat situ la.. first p booking dulu.. time 2 baru kul 4 lebih kot.. hahah.. so, buking tempat makn dulu then kitorang cari komtar.. nak solat asar.. tp bukan solat kat komtar pon.. kitorang solat dalam perangin mall... sedih taw surau kat situ... mall besar2 tp surau kecik tenonet ja..:'( nsb ada jugak kain telekung walaupon surau kecik... syukur... 

pas selesai solat asar pusing2 dalam tu.. ni mall ke 2 kitorang pusing.. dalam dok pusing 2 nampak mcD..sedapnya~ nampak baskin robin.. sedapnya~ semua nampak sedap..aku la 2.. haish.. puasa2...sampaikan nampak kedai makan cina pon aku telan ayaq liuq.. adooiii... nsb puasa kalau x semua aku rembat!

dalam kul 6 kitorang kuar dari perangin mall 2... taku2 jem n nak cari parking.. hahah... bukan senang nak cari parking dekat penang ni... 2 yang kuar awal 2..hahaha... otw nak g balik dekat restoran hamidiah 2 nana sempat la tunjuk kedai laicikang yang sedap... sedap sgt katanya.. mcm man punya sedap pon tataw.. tp kedai 2 tutup la.. dapat tgk kedai jela.. hihihi..

dah sampai depan restoran 2.. cari parking.. nsb baik ada keta nak kuar.. kejap jela nak kena tunggu dapat parking 2...heheh.sementara nak tunggu waktu berbuka 2 sempat jugak la kitorang pusing2 kot situ duaplohempat kali *hah tipu.... pusing2 masuk kedai yang sama 2 3 kali.. haha.. nak dekat bebuka baru masuk dalam restoran.. 2 pon... mcm lambat gila masa bejalan...

las2 bebukak jugak.. alhamdulillah... 
ni la yang kami mkn... nasi beriyani.. ayam kapitan kot.. ayam kari.. papadom.. jelatah.. lg 1 apa nama dia nth(tetiba hilang ingatan).. aku n sabrina fresh orange.. nazrin n nana syrup limau...semua2 ni nana belanja.. thanx nana!!

ada lagi ni xsampai.. nasi. air...:)


pas mkn kitorang solat..solat mgrib kat restoran tu jugak.. yang lawaknya tmpat ambil wuduk dekat bahagian bawah.. tempat solat dekat atas.. seram doe... haha.. tp kitorg chill ja.. wat2 berani.. tambahan pulak tmpat solat lelaki n pompuan sekali.. lg la xleh blah.. first bagi nazrin dulu la solat... then baru kitorang ber3.. diorang cite time aku tgh solat kan tb2 pintu gerak pelan2... hah sudah.. pas 2 nana n sab cakap ada org nak ngndap la 2.. tba2 jugak pintu tu tutup pelan2.. waa.. cepat2 la turun apa lagi.. dah la surau diorang kat tingkat atas sekali.. sunyi ja...hahaha.. 

pas 2 time 2 dah pukul 8 lebih.. balik la... haha.. cari jalan pulang... ngeh3... sampai umah dalam pukul 9 lebih... akhirnya dapat jugak bebuka puasa dgn best friends..setelah sekian lama rancang n setelah sekian lama xjumpa face to face.. las2 kat bulan yang mulia ni jugak kami jumpak... great kan! hihihi

tp yang sedihnya kitorang xsnap pic sama2 pon... plan mmg nak snap pic byk2 tp disebabkan leka berbual.. leka gelak2 sampai xda air liur.. lupa habis semua....sedih kan..xpe la...

ni la my best friends since aku skolah rendah... heeh.. aku curik pic diorang dalam FB msg2.. sori eh...xsengaja.. kalau marah cakap nah.. nt aku remove.. teheeee!

nana!! liyana dzulkefflee....dulu time skolah kan kalau spelling aku slalu tnya dia cena nak eja.. hahah.. siap nges2 lagi kalau aku xtw eja.. pas 2 dia g tw jawapan.. heee~ thank.. skng sia stdy kat U.S.. so mmg jarang la kitorang nak jumpa... >_<


ni pulak sabrina...ahaha,, sulu umah dia dekat je ngn umah aku.. boleh la kalau cuti2 nak jumpa but but skng ni dia dah jauh,.. dah xleh nak lepak2 skali.. xleh da nak p pasar malam jalan kaki sama2... dia stdy kat UMS..


ni pulak amin nazrin.. budak USM nih..dulu time skolah kitorang panggil amin.. tp sejak dah habis skolah pngil nazrin pulak.. xtw napa.. p dgn dia la.. naik keta dia.. haha.. thnx sbb bwk kami kami kami ni bukak posa... hahah... dapat gak merasa nakik kereta merah hg nah.. hehehehe... dia dulu time skolah malu2 kucing.haha.. nsb baik smlam dah xmalu.. 

ok.. 2 jela nak cerita... hahah... dapat jugak jumpak diorang nih. dapat jugak gelak2 smpai xsedar yang kitorng ni berpusa... lepas gelak dah habis baru taw penat.. kah kah kah... walaupun xramai yang dapat jumpa.its okey.. nt kita pln lain nah.. puasa thun depan pulak ka.. tudiaaa lama gila....

apa2 pon aku hepi kuaq ngn depa semalam....walaupun sat ja n tataw nak pusing mana dah kat penang 2....

ok.. daaa
selamat malam..selamat bersahur n selamat berpuasa...

wasalam....

nota kaki: smalam jugak 8 .8.2011 dah 1 year 6 month  aku dgn SZ..
teheee... moga dipermudah segalanya.. amin....




2 comments:

nanadz said...

haha. aku baru jumpak ni.. rugi nyaaa x tgkp gmbr ramai2! :( next time kena kluar lg. hehe mntk nazrin lak blanjaaa

lindariepin said...

2 la... rugi kan.. :(.. xpa.. nxt time make sure amin nazrin blnja... hehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...