assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Sunday, August 07, 2011

harus bangkit dan harus menerima kenyataan yang diri ini banyak kekurangan

assalamualaikum...
yehoooo... hai... selamat malam... 


hari ini punya cuaca sgt xsyok.. haha.. kat sini panas bukan main lagi... dugaan puasa gamaknya kan.. haha..tp dalam panas2 mcm ni pon siang tadi aku bantai tidoq sampai 3 jam.. hadooii..xbatal puasa kan... hahaha.. disebabkan tidoq lama di siang hari malam aku jadi burung hantu... hahah.. mata xmau pejam2...siang tadi dah mula terasa macam dunia ni aku yang punya..hahaha... helak sampai ke telinga...

tapi kan tapi kan, mengenangkan nasib yang menimpa,banyak kerja yang perlu dibuat n wajib dibuat yang aku xbuat2 lagi.., oleh itu,terpaksa la batalkan segala niat tidur esok hari dengan segera. kerja yang aku perlu berskan esok hari :

  • basuh baju.
  • 2 assignment yang tersusun rapi yang dah terusik tp belum siap sepenuhnya.
  • niat di hati besok nak renovate bilik.eh, xda la.. nak susun atur perabut dalam bilik ni ha...
  • nak tengok melodi.. puasa2 pon nak jugak bergosip kan.*haish
  • nak kena hantar adik balik hostel..pas 2 mak ajak g beli barang dapur..

banyak kan keja aku besok.. semuanya kerja2 penting yang mmg kena buat secepat mungkin... kalau aku dok tangguh2 maksudnya aku menimpa maut...

tu baru mukadimah untuk entry kali ni.. senaraikan apa yang perlu dibuat besok hari... hahaha... ekceli aku nak cita benda lain ni....aku teringt masa aku zaman dkt bad dulu(badlishah).kalau time bulan posa cenggini la paling best.. pagi2 bangun p mkn sahur kat dewan makan(dm).. bangun gosok gigi cuci muka.. xmandi dah.. sarung sweater pakai tudung.. p dewan makan..muka haruslah mcm org mengantuk giler..... eeiii... pas makan... mcm biasa sembang2 sat n sambung tido... hahaha.. tido kejap pon dah ok.. bangun subuh baru mandi. nak p skolah pulak aih.... malasnya bulan2 posa kena p skolah.. tp malas2 pon tetap kena p... kat sklolah bulan2 posa xberat sgt aktiviti.. best kat bad dulu....ni cita time sahur bulan puasa di bad.

pas 2 bila cita sal berbuka pulak.. muka haruslah excited... dulu ingt lagi ptg2 ada cita mutiara hati(nabila n bunda arini).. mandi awai2 sbb nak tgk cita 2.. habis cita 2 sambung pulak tgk cita majalara.. haishhh.... xpadan dgn dok hostel.. masuk bilik tv senyap2 tgk tv... senior la katakan time 2.. otai habis la kan. pas 2 pukul 6.30 ptg stdnt2 lain dah p beratoq kat dm dah. awai bukan main depa ni.. takut lauk habis la 2... haha.. tapi kan.. kami ni rilek g.. nak dekat org azan baru tehegeh2 cari mkn... n semestinya sapa yang p las2 ni abg2 dewan makan akan bagi lebih... hahaha... best.. dapat ayam lebih.. lauk lebih.. buah lebihhh.. semua lebih.. tp kalau nasib xbaik tu lauk habis. so sedih.. dapat kuah ja.. :( lepas makan msti la kenyang kan pas 2 liat nak smyang mgrib... lepak2 lu... dah habis makan semua yang ada baru la gedik2 p smyang. org pas mkn trus p surau smyg kat surau but aku n geng2 yang xberapa nak otai ni smyang kat hostel.. menaikkan kemarahan warden muka mcm kami ni la.. :))2 cerita berbuka puasa..

now, aku nak cita sal terawikh... best sgt2.. selama aku dok hostel 5 thn(form 1 sampai form 5) ni la aku belejaq smyang tarawih ni... hahah.. smyg ramai2...mcm2 peel nampak.. yang smayang 8 ja pas 2 lari balik hostel (aku la 2).. hahaha.. kalau rajen sikit baru la buat 20.. bukan kalau rajen sikit.. kalau ada warden baru buat 20.. nampak sgt dulu2 smyg sbb takut kat warden... hahah.. apa la.. kanak2 hingusan la dulu2. kalau ingt balik mcm nak nagis ja.. napa la aku dilahirkan macam 2... hahah.. tp sekarang smyang kerana Allah taala taw.. xda la sbb takut dekat sesiapa.. tarawikh kalau ada imam import best sgt.. sedapnya dia baca.... mct pas smyg 2 tertanya2 sapa eh imam td... excited nak taw uu... hahah.. lebih kurang admire la konon2 kat imam import 2... 

habes tarawikh ada moree... time ni best ni... kdg2 ada mi sup, laksa, bihun sup, beger... waa.. malam2 mkn mcm ni mmg terangkat la kan.. makn makan makan.. sedap2 lak tu...kiranya dulu2 puasa kat hostel nikmatnya makan jela.. semua makan sedap2.. tambah2 kalau ada parent yang mai ptg2.. bawak juadah bebuka.. mmg wat kenduri la kami malam 2... hahahhaa...

ptt la aku dulu2 time skolah berat aku 54kg++... tp sekarang tinggal 44kg++ ja.. mana habis p berat yang lain pon tataw... sedih la... mcm kekurangan zat makanan ja skng ni...*tetiba nak feeling2 cita sal berat badan lak kan.... haish.. terima kenyataan la oiiii... bangkit bangkit!

gambar 1:ni tahun 2007 punya gambar...form 5 masa zaman sekolah..


gambar 2: ni pulak tahun 2010 punya gambar. zaman universiti...

kerja aku dulu2 cuma main makan gelak ketawa.msa kat skolah menengah dulu smngat nak blajaq rajin2, belajar setekun yang boleh dengan harapan dapat masuk universiti pulak.tekun la sgt aku blajaq sampai jadi mcm ni skng ni.. dsapat lajugak masuk universiti walaupon x semegah orang lain.. bersyukur... .dulu time skolah asyik merungut nak cepat2 habis belajaq. nak masuk universiti..konon2 xpayah nak gendong buku banyak2 p skolah.. boleh pakai baju suka hati...

tapi sekarang,bila dah masuk universiti(dah besaq panjang) ..lain pulak jadinya.. nak p skolah balik...nak pakai baju unifom skolah balik...sbb apa??sebab jadi budak besaq panjang ni sungguh banyak masa dihabiskan dengan kerja. study, berbelog, assignment, pergi sana, pergi sini. kira nya, masa ni lah mcm nak panggil doraemon suh putarkan masa ke zaman sekolah...

nak tak nak, aku kena terima kenyataan yang aku ni dah besaq.. dah xleh nak harapkan orng dah...must be independent.. hahaha.. berdikari . berdiri di atas kaki sendiri...teheeee....

esok lusa bila dah kawen macam mana la pulak agak nya ya? mst lagi sibuk.. mst dah xda masa nak dah kalau nak kuar nak kena tempek bedak 50 inci.. mekap2 bagai.... haish.... tp rasanya masa yang kita lalui sama ja kot. cuma cara pemikiran kita ja lain.. so, berbalik kepada tajuk entry, kita harus bangkit n harus menerima kenyataan yang diri ini banyak kekurangan.... hoyeahhhhh.. xpayah nak sedih2 kalau badan keding... happy2 sudah.. nak wat mcm mana dah mampu mcm ni ja....hrm......

dah dahh, makin panjang menaip n maikin panjang aku merapu n makin singkat masa kau nak sambung buat assignnment.. haha.. mlm ni xmau tidoq sampai sahur esok.. smngt kata xmau tidoq to nt dia yang kroohh kroohh dulu... hahaha...

ok dah.. jom sambung wat keja... saja2 wat entry kali ni sbb td bosan.. wat assignment saja nt ngntok awai.. tp kalau taip belog ni smpai pagi pon xpa.. hahahakkk tuuuiiihhh.....:))

daaaa... sayonara... 

wassalam...


p/s 1: persamaan gambar 1  n 2 adalah kedua2 gambar diambil masa nak makan... hahaha.. so, aku mmg suka makan...persamaan lain adalah muka sememeh ja dua2 gambar... aku mmg sememeh.. :)) perbezaan gambar 1 n 2 pulak ialah.... ish.. malas nak cakap.. sedih.. k.bai.. <3sz!

p/s 2: selamat berpuasa... n selamat bersahur semua


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...