assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Thursday, August 04, 2011

saja nak membebel kat sini.

as salam fellows..

selamat malam.. dah kenyang ker bebuka puasa td?? makan ape?? erm...
sape yang g tarawikh tadi?? tahniah eh...dapat pahala lebih di bulan puasa nih.. aku xg pon....nth.. xtahu nape... sedih kan.. mmg teringin sgt2 nak gy.. tmbah2 dah balik umah ni kan.. nak la jugak gy tarawih kat masjid.. tp.. urmmm..penat kot hari ni..*alasan

ok.. ni cerita hari ni... pagi tadi cls introduction  nursing research.. semangat seh aku n housemate aku g... hehehe... bkn selalu ada cls pg2 ni kan...bangun pagi dgn muka yang innocent trus g mandi.. hari ni kan nak balik kg... tp barang langsung xkemas ape pon lagi.. laptopnya tunggang terbalik bajunya xiron apa pon.. haish.... bajet nak balik bas ptg.nak balik lepas cls.. pukul 5... tp alih2 tukar fikiran..

haha... tukar fikiran nak ponteng clss ptg.nak ponteng cls communicable disease.. sorry mr woo.. jahat kan.. sbb berbuat demikian adalah kehendak diri sendiri plus ramai jugak housemate nak ponteng..so ponteng ramai2 la kan...xla takut sgt.. sampai je dkt puduraya tadi trus cari tiket paling awal. tgk2 tiket kl-kulim plg awal untuk bas yang slalu aku naik ada pukul 4.30pm.. lambatnya.. then, cari punya cari dapat la bas pukul 11.30 tp perjalanan kl-butterworth.. bantai je. dah mls nak lepak puduraya lama2.. bulan puasa lak 2... penat kan kalau menunggu bulan puasa ni..

aku naik bas ape ntah napanya.. p**sa**... dalam bas 2 boleh kira berapa kerat ja perempuan melayu.. yang ramainya warga asing. i mean nepal, bangladesh, indon...rasa mcm aku ni dok dkt oversea la pulak... depan belakang, kiri kanan.. suma sek2 depa ja.... dah la xhormat kita.. pasang lagu nth apa2... sembang cakap kuat mcm nak bagi ceramah dkt 100 000 org jer...kuat nak mapus.. xhirau pon orang lain nak tido ke.. nak bersendirian ke nak apa ke... hati time tu sabar jela.... tp aku lena jugak la dalam bas tadi walaupon xberapa nak lena.. haha.. mcm mana 2

aku tidur bangun siap mimpi 10 kali pon bas still xsampai... tension betoi.. padahal butterworth lagi dekat dari kulim kot...salu balik kl-kulim 4 jam 30 minit ja dah sampai.. tp hari ni kl-butterworth 5 jam 30 pon xsampai2 lg... sopan betoi pakcik ni bawak.. dah 2.. suka sgt berhenti... taw2 saja la.. kalau puak2 bengla, nepal, indon ni,. kalau dah behenti depa ni turun bukan main lama lg.. buat apa pon tataw... aku yang dok dlam bas ni dah mcm cacing kepanasan. *simpulan bahasa la pulak.... hahaha..

degan pening kepalanya... denagn nak muntah nya,, denagn sakit belakangnya... mmg power la tdi...rasa nak marah ja semua orang... haha gila kan..sampai ja destinasi.. mak abah aku dah tunggu... ok.. mula2 ok lagi dalam kete 2.. pas 2... dengan jem jalan nya...waktu kemuncak org balik keja time 2.. budak2 sekolah pon nak balik time 2.. bertambah pening la kepala aku..aku tahan ja jgn bagi muntah... haha.. nt batal puasa aku.. penat ja kan puasa... time 2 dah dekat pukul 6.. otw balik 2 abah n mak aku nak singgah bazar ramadhan.. aku surrender dah. xmau ikot. dok dlam keta ja.. nak tidoq.. slalu aku yang paling pantas kalau p bazar ni.. haha.. mcm2 aku tunjuk... tp hari ni kalah... baiaq ja mak abah aku beli apa pon.. aku makan jela nt..

kelip pop kelip pop dah sampai umah.. dalam kul 7 jugak la baru sampai umah... yeyy lagi 38 minit boleh bukak posa... hahaha.. kalau kat kl 7.28 dah boleh bebuka... tpkat penang 7.38 baru boleh.. lmbat 10 minit... :(.. xpe la asalkan bahagia.. kah3...

lepas bukak posa aku dah bertenaga seperti kanak2 riang...tp aku xmakan nasi pon lagi.. td just mkn kuew teaw goreng ja... pln mmg nak mkn nasi pas solat isyak tp mcm xlalu la pulak.. haish.. sok pagi sahur mmg komfom2 la aku xlalu nak makan nasi... mst bangun minum air ja... harap ada tenaga la...

2 jela nak cakap untuk kali ni..
daaaa..wassalam..


p/s: mcm mana nak tambah berat badan?? dah mkn banyak tp mcm xda kesan... :( 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget