assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Monday, October 03, 2011

osce td hancur.... uhhhh ~

assalamualaikum.... 
aku dah lega skng ni sbb dah habis OSCE... tp sedihh ohhh.. sbb semua 10 station (xtermasuk rest station) aku hancur... :( 

sblm masuk bukan main lagi kitorang ni... bergambar bagai.. gelak ketawa la...aku dapat group second masuk.. masuk sekali dgn ekin, pika... ana muslim dapat group 3... idah legi kesian.. dpt group 4.. lambat la nak kena tunggu kan.... 

first2 masuk dalam 2 mmg menggeletar la.. aku dapat station 5... meh cini aku cita station apa yang ada td.. n apa yang aku dok merapu kat setiap station... hahaha.. jum layan~

station 1: drug calculation --> kat dalam nih aku mcm ok je.. aku dapat la nak kira drug doctor prescribe.. hahaha.. chill... kat dalam drug calculation ni aku happy la kot sbb aku leh jawab... mudah2an betul la....aminn...

station 2: serve medication(digoxin) --> station ni mmg lawak kot. aku nak wat apex beat tp aku cari stetescope xjmpe pon... mmg mcm ape lagi.. so, aku just cakap je yang sepatutnya sblm bagi digoxin ni kena check apex beat.. bagi je ubat 2 and then record.pas 2 blah. tunggu kat luar..

station 3: ryles tube feeding-->station bagi minum susu melalui tube...station ni aku ok je kot.. xda apa nak ckp .. hahaha...chilll 

station 4: wound dressing--> lancar... masa pon cukup..2 je nak cakap.. harap dapat markah ok untuk station ni..n station ni dapat bantu station2 aku yang lain yang teruk tu...

station 5: nasal prong--> ni station first aku... hahaha... mmg mula2 blurr.. tp boleh la buat.. ntah betul nth tidak... tp xletak gauze la belakang telinga... boleh dimaafkan x kalau lupa nak letak gauze... huhuh...

station 6: rest station --> conteng2 kertas tulis mcm2.. hahah..

muka student final year...


station 7 : intramuscular injection --> aku salah cocok... haha.. aku cocok kat deltoid... dia ckp suh cocok kat gluteal..mmg akan dapat 0 la... hahaha.. gelak kat diri sendiri..

station 8 : neuromuscular assessment -->yang ni ok je kot. aku just isi je borang 2...tnya patient 2... nsb baik patient aku 2 membantu.jawab apa yang aku tnya... hahaha.. tq ye cik negro.. =)

station 9: health education on MDI --> yang  ni aku agak bluu... haha.. agak blurr nak ckp omputih ni.. ditambah pulak dgn negro (patient) banyak tnya... mmg ssh la aku nak jawab balik kan.. yang ni pon aku berserah je...

station 10 : blood pressure --> yang ni mcm ok.. tp nak record la pulak... alahai.... xdak pembaris la.. ngek ngok... :( pas 2 aku xswab la... lagi sedih... : ( :( :( station sng pon mcm xleh nak jwb...

station 11 : glasco coma scale --> kat dalam bilik ni.. aku jawab je apa yang aku ingt. xtaw betul ke x.... hahaha gelak lagi kat diri sendiri....

station 12 : rest.-->.. xda apa nak wat kat sini... kelip pot kelip pot dah bunyi ting ting.... masa rehat dah tamat. kui3...

ok.. selesai semua.... tp hati xgembira sbb aku buat xkonfiden.. yang syok nya. kuar je setiap station aku akan bisik2 cuit2 org sebelah... smpaikan komandan(nama samaran) ckp jgn sembang... dah ada gg besi pon sembang lagi.. haih.... :P aku senyum jela..... huhuhuhu...

sebahagian my coursemate.. lagi beberapa bulan je nak jd student mcm ni... :)

2 jela nak cite2 skng ni.. pape pon.. moga semua year 3 semester 2 dapat result osce yang gempak... n CI xnampak kesalahan yang kita wat tadi tu.... hahaha... dan ... nak cakap jugak gud luck untuk coming exm.. next week.. hahaha.. buku xbaca apa pon lagi... semangat nak exam sbb xmau p kelas dah... hahaha... tp xbestnya exm kali ni sbb kena msk hall pakai uniform... mmg spoil mood la kan... :P

ok lah...xnak la merapu2... hahah.. tetiba rasa lapar la pulek.... nak makan ape yer...nak makan lasagna hari ni... boleh??? hahaha. *pengsan* asyk makan je koje den skng ni ha.... makan tido makan tido.. buku mmg xsentuh lagi la kan.. bilo nak sodar pon den tak tao la..agok2 besok nak exam malam ni baru nak bokak buku kot haa..... tetiba aku cakap negeri sembilan mcm ni mst org negeri sembilan ligan aku bawak parang panjang kan.. lariiiii!!! dah dah dah..  :P

ZzzZZZZzzzZZZZZz! <3 sz! hahahhaha

p/s: nak wish besday jugak kat mak cik kesayangn aku iaitu nursyazwani saidun merangkap kawan dan kakak yang baik hati.. happy besday kak wanie(eh, tetiba terpangil kakak lak) hehehe.... may Allah bless u olwez... besday yang ke berapa thn hnya aku ja yang taw... teheeee :)

till here.... bubuiii,,,
wassalam.......

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...