assalamualaikum,welcome to my blog.be a good stalker..jgn lupa leave your comment.hugs!!!

Saturday, December 31, 2011

cerita nak masuk tahun baru.. azam pon mesti baru kan... hehehe

assalamualaikum


hai.. selamat malam semua.. selamat malam  readers2 yang slalu jengok blog aku neh... ada ker??? hehehe... aku rasa mcm baru semalam ja aku wat entry GEMPAK nih... hehehehe.. tiba2 hari ni aku buat lagi entry lebih kurang 2X5 mcm entry tahun lepas.. kahkahkah...


bersemangat nak melangkah ke tahun baru... dengan azam yang baru >_<

ok back to the reality.. rupanya dah nak masuk tahun baru la oiii.. sedaq la sikit... rasa mcm sat sgt ja tahun 2011 ni... tup tap tup tap dah nak masuk 2012.rasanya mcm xsempat ja nak polish azam tahun lepas *betul ke aku guna pekataan polish tu... azam tahun lepas punya rasanya mcm dah semua terlaksana cuma x pektis je lg.. hehehehe.. boleh mcm 2?? mampu????

tadi ada sembang dengn mak.. sembang nak p tengok bunga api tahun ni.. rasa mcm dah lama ja xtgk bunga api tahun baru.. *saja wat ayat sedih... moga2 mak baca.hahah.. tahun ni nak p tgk bunga api kat bukit bendera.. memandangkan boleh naik kereta api baru. semangt berkobar-kobar nak g.. heheh.. tp baru perancangan... jadi ke x wallahualam.. kalau xjadi terpaksala tgk bunga api kat tv ja,,, huhuhu

dulu masa muda mudi bila masuk tahun baru mesti nak semuanya baru.. mcm raya la pulak kan.. nak baju baru nak kasut baru.. tambah2 nak bukak sekolah kan.. semua nak baru.. nasib dapat ibu bapa yang memahami.. semua mak abah beli baru.. alhamdulillah.tp skrg dah besar, bila pk2 balik YAALLAH, kenapa la perangai aku masa kecik2 hodoh sgt aih... hahaha... kalau xdapat satu2 bnda tu mesti hentak2 kaki depan kedai.. tu dulu la kalau skrg wat lagi mmg kena tinggai la.. hik3..

macam dah lari tajuk ja ni.. pk2, berbalik kepada tahun baru, beberapa azam yang perlu diambil kira ada banyak.. jom kita senaraikan...

  • insan yang bertaqwa kejalan benar
  • anak solehah yang sentiasa membahagiakan keluarga. amin...
  • nak jadi penjawat awam yang berdedikasi.. ewaahhhh...sebab tahun depan first year aku akan bekerja.. so, excited lebih sket.
  • nak ada kereta sendiri. InsyaAllah .. 
  • nak bg mak abah duit.. ringankan beban...:)
  • nak tinggal tabiat yang suka tidur balik selepas subuh..
  • xnak tangguh2 kerja.. peace!
  • kekalkan hubungan yang sedia ada dgn sz..
  • yang paling paling penting nak sentiasa berfikiran  positif..
  • last one.. nak aktif berbelog... bantu ye kawan2..

masa sekolah dulu, bila bukak sekolah ja(sekolah kan slalunya bukak awal tahun) mst cikgu akan tana nsorang2 azam baru. masa tu ramai la dok pung pang pung pang cakap pasal azam.. termasuk la aku.. dulu azam aku satu ja.. nak dapat markah tinggi dalam kelas.. hehehehe.... kelas kau maria! tp cikgu ada pesan gak yang oarang yang ada azam ni lagi elok dari orang yang xda azam langsung... jadi sapa2 yang ada azam tu kiranya bagus la. xkisah la tercapai ka xtercapai ka... hehehe


dah habis membebel.. selamat tinggal 2011 dan selamat datang 2012....dengan masuknya tahun baru maka bertambah 1 angka lagi dalam umor aku.. 22 tahun... adakah perangai aku seiring dengan usia??? hrmmm.... sabo jelah...

ok. c u next entry... terima kasih sudi baca...

wasalam...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget